Vijf tips om te kunnen ontspannen

behandeling met chocolade
Deze behandeling met chocolade is voor iedere chocolover
1 mei 2020
vakantie
Niet op vakantie? Zo kom je thuis in de vakantiemood
1 juli 2020
ontspannen

Het coronavirus zorgt voor gespannen tijden in ons land. We bevinden ons inmiddels in week 11 van de intelligente lock down. We beginnen langzaam te wennen aan het ‘nieuwe normaal’. Waar we misschien nog niet allemaal aan gewend zijn is ontspannen in quarantaine. Doordat je meer thuis bent dan normaal heb je niet altijd door wanneer het tijd is om te ontspannen. Je werkt misschien meer thuis, achter een laptop. Hierdoor kun je ook in je lichaam meer spanning ervaren. In deze blog delen we daarom wat belangrijke tips om goed te kunnen ontspannen.

1. Ontdek op welke manier jij het beste ontspant

Ontspanning is voor iedereen anders. De een vindt het heerlijk om aan yoga en meditatie te doen, terwijl een ander hier niet aan moet denken. Een belangrijke stap in een ontspannen leven is om te ontdekken op welke manier jij het beste ontspant. Misschien laad jij mentaal op tijdens een wandeling, of bij het bakken van een taart. Wat het ook is, zorg dat je voldoende tijd reserveert voor deze bezigheden.

2. Plan voldoende me-time in

Deze tip is het belangrijke vervolg van tip 1. Doordat je meer thuis bent vergeet je misschien om voldoende ontspanningsmomenten in te plannen. Zorg ervoor dat je in elk geval iedere dag wat tijd besteed aan hetgeen wat jou ontspant. Daarnaast is het heerlijk om regelmatig een dag(deel) voor jezelf te reserveren. Breng bijvoorbeeld een bezoek aan onze spa. De meeste saunacomplexen zijn op dit moment gesloten, maar door onze kleinschalige opzet kunnen wij wel geopend blijven.

3. Meditatie

We hadden het eerder al over meditatie. Misschien ben je hier nog niet zo bekend mee, of denk je dat het niks voor je is. Toch kan het heel goed helpen om tijdens een stressvolle periode helemaal tot rust te komen. De video bovenaan dit artikel kan je helpen om op een laagdrempelige manier te beginnen met meditatie. Je wordt in minder dan 15 minuten meegenomen in de meditatie, waardoor je gemakkelijk je aandacht bij het ontspannen kunt houden. Na een klein kwartier voel je je gegarandeerd helemaal relaxt. Zoek je meer geleide meditaties? De app Headspace is hier een goede tip voor.

4. Verwen jezelf

Deze tijd is niet het moment om streng voor jezelf te zijn. Laat je niet gek maken door wat anderen misschien doen tijdens deze gekke periode. Wees juist even extra lief voor jezelf. Verwen jezelf met een fijn huispak of iets moois voor in huis. Nu je veel tijd thuis doorbrengt is het fijn als je blij wordt van je omgeving. Ook deze materialistische dingen kunnen je helpen om te ontspannen.

5. Geef jezelf een gezichtsmassage

Een massage boeken is op dit moment nog niet mogelijk. Je kunt in plaats daarvan oefenen om jezelf te masseren. Tenzij je een partner hebt wordt het lastig om je rug te masseren, maar je gezicht is zeker wel mogelijk. Het zal je verbazen hoe ontspannend het is om 10 minuten je gezicht te masseren voor het slapen. Gebruik een lekker ruikende olie om het ontspannende effect verder te vergroten.

Reserveer direct!
Translate »